Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığımız; Üniversitemizde eğitim gören öğrenciye, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini sürdüren akademik personele, Üniversitemizin hedefleri ve ilkeleri doğrultusunda hizmet üreten idari personele ve hastanemizden faydalanan hasta ve hasta yakınlarına teknik konularda en iyi şekilde hizmet verebilecek ve kurumumuzun üretkenliğini artıracak teknolojiyi, yapılaşmayı ve gerekli altyapıyı sağlamakla görevli birimdir.
Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığımızın görevleri;
1-Üniversitemiz yatırım programlarının planlamasını yapmak, yatırım programı kapsamında gerçekleştirilecek olan bina ve tesislerin projelerini yapmak/yaptırmak, bu işlere ilişkin ihale işlem dosyalarını hazırlamak, yapı ve onarımlarla ilgili ihaleleri yürütmek, inşaatları kontrol etmek, teslim almak, biten işlerin kesin hesaplarını yapmak, bakım ve onarım işlerini yürütmek,
2-Diğer akademik ve idari birimlere teknik destek hizmeti vermek,
3-Kazan dairesi, kalorifer tesisatları, klima, trafo merkezleri, jeneratör, ısıtma ve havalandırma sistemleri ile her türlü inşaat ve tesisat arıza, bakım ve onarım işlerini yürütmek,
4-Üniversite kampüs alanlarında çevre düzenlemesi yapmak, yeşil alanlar oluşturmak, ağaçlandırma çalışmalarını yürütmek ve mevcut yeşil alanların sulama ve bakımını yapmak,
5-Üniversite kampüsünde bulunan araç ve yürüyüş yollarının, orta ve alçak gerilim elektrik tesisatlarının, içme ve sulama suyu kaynakları ile şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarını yürütmek,
6-Daire başkanlığı bünyesindeki ekipman ve iş makinelerinin işletme bakım ve onarımlarını yürütmek,
7-Telefon, bilgisayar vb. iletişim sistemlerinin alt yapı tesislerini kurmak, telefon santrali ve telefon şebekesinin bakım onarım işlerini yapmak,
8-Yıllık yatırım programlarını hazırlamak, bunların gerçekleştirilmesi için Üniversitemizin diğer yatırımcı daireleri ile koordineli çalışmak,
9-Dulkadiroğlu İlçesinde bulunan Bahçelievler ve Karacasu kampüsleri ile Onikişubat ilçesinde bulunan Avşar kampüsü ve diğer ilçelerde bulunan Afşin, Göksun Andırın, Pazarcık, Türkoğlu ve Nurhak kampüslerin inşaat, tesisat ve elektrik problemlerinin giderilmesi için yaklaşık maliyet ve teknik şartnameler hazırlamak ayrıca personelimiz tarafından imkânlarımız dâhilinde arızaların giderilmesini sağlamak,
10-Üniversitemizin kamulaştırma ve kamulaştırma plan çalışmalarının yürütülmesi,
11-Yürürlükteki yasa ve yönetmelikler çerçevesinde başkanlığımızın görev ve sorumluluk alanı içerisinde ve Üniversitemizi ilgilendiren konularda kurum ve kuruluşlarla yazışmalar ve görüşmeler yapmak.
Daire Başkanının Görev ve Sorumlulukları
Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı’nın en üst yöneticisi, temsilcisi, harcama ve ihale yetkilisidir. Stratejik plan çerçevesinde dairenin bütçesini hazırlar ve Rektörlüğe sunar. Dairede çalışan bütün görevliler üzerinde genel yönetim, denetim, iş bölümü yapma, çalışma düzeni kurma, yetiştirme, hizmet içi eğitimi sağlama görev ve yetkilerine sahiptir.
1-Bütçede öngörülen ödenekleri, ödenek gönderme belgesiyle tahsis edilen ödenek tutarında harcama yapmak. Harcama talimatlarının bütçe, ilke ve esaslarına, kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olmasını, ödeneklerin etkili ve verimli kullanılmasını sağlamak ve gözetmek,
2-Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Kamu Yapıları Denetim Hizmetleri Yönetmeliği 5. maddesindeki genel hükümler çerçevesinde işlerin yürütülmesini sağlamak,
3-Teknik inceleme ve projelendirme gerektiren işlerin fizibilite raporlarının hazırlanmasını sağlamak,
4-Sözleşme yapmak için gelen yüklenicinin 4734 sayılı kanunun 10. maddesinde istenilen belgeleri tam olarak getirip getirmediğini kontrol etmek,
5-Sözleşmeleri yapmak ve imzalamak,
6-Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı kadrolarının uzmanlaşmış teknik personelden oluşmasını sağlamak. Mevcut personelin alanında uzmanlaşması için gerekli eğitimleri almasını ve kurslara katılımlarını sağlamak,
7-Görev alanına giren konularda gerektiğinde karar-destek unsuru olarak üst yönetime bilgilendirme yapmak, görüş ve önerilerde bulunmak,
8-Görev ve yetki alanları çerçevesinde, idari ve mali karar ve işlemlere ilişkin olarak iç kontrolün işleyişini takip etmek,
8-Üniversitemizin kamulaştırma ve kamulaştırma plan çalışmalarının yürütülmesi,
9-Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığının istemiş olduğu dönemsel yatırım raporları alt birimlere hazırlatmak,
10-Kahramanmaraş Valiliği ve Kaymakamlıkların istemiş olduğu dönemsel raporları alt birimlere hazırlatmak,
11-Brifing vb. raporları alt birimlere hazırlatmak,
12-Ödeneği toplu verilen yatırım projelerinin detay programlarını hazırlamak,
13-Personelin iş tutumu ve davranışlarını takip edip değerlendirmesini yapmak,
14-Dairenin görevleri ile ilgili toplantılara katılmak,
15-Elektronik Belge Yönetim Sistemi üzerinden gönderilen evrakların gereğini yapmak,
16-Bağlı olduğu amirleri ile üst yönetici tarafından verilen diğer iş ve işlemleri yapmak.
Başkan’a Bağlı Yapım Şubenin Görev ve Sorumlulukları
1-Üniversitenin ihtiyacı olan fakülte, enstitü, yüksekokul, meslek yüksekokulları, idari ve sosyal hizmet binalarının planlamasını yapabilmek için ilgili birimlerden taleplerini ve ihtiyaç programlarını almak,
2-Üniversite bina ve tesislerinin Mimari, İnşaat, Mekanik ve Elektrik tesisat projelerini yapmak/yaptırmak, teknik inceleme ve projelendirme gerektiren her türlü işin fizibilite raporlarını hazırlamak, zemin etütlerini yaptırmak,
3-Üniversitemiz yerleşkelerinin yerleşim planlarını hazırlamak, vaziyet planlarını oluşturmak,
4-İmar ve ruhsat işlemleri için belediye ve diğer resmi kuruluşlarla ilgili yazışmaların yürütülmesi, (Kamulaştırma ve Emlak Şube Müdürlüğü ile koordineli)
5-Üniversitemizin açık ve kapalı fiziki mekânları ile ilgili istatistik bilgileri tutmak, güncellemek ve raporlarını hazırlamak,
6-Etüd - projeleri ve rölevelerinin yapılması, ihalesi yapılacak işlerin genel, özel ve teknik şartnamelerini, fiyat analizlerini, metrajları ve yaklaşık maliyetlerini hazırlamak/hazırlatmak, ihale dosyası hazırlanmasında yardımcı olmak, ihale komisyonlarına üye vermek,
7-Üniversite kampüsünde bulunan araç ve yürüyüş yolları, orta ve alçak gerilim elektrik tesisatları, haberleşme tesisatı, içme ve sulama suyu kaynakları ile şebekeleri, yağmur suyu, kanalizasyon hattı gibi alt yapı çalışmalarını yürütmek,
8-İhalesi yapılmış yapım işlerinin yer teslimlerini yaparak yüklenicileri işe başlatmak,
9-İş yeri açılışı yapılan inşaatlarla ilgili olan SGK evraklarını takip etmek,
10-İhalesi yapılmış yapım işlerinin yönetim ve denetimini Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Kamu Yapıları Denetim Hizmetleri Yönetmeliği hükümlerine göre, sözleşme ve eklerine, şartnamelere, fen ve sanat kurallarına ve iş programına uygun olarak yapılmasını sağlamak, süresinde bitirilmesini takip etmek,
11-Yapımı tamamlanan veya devam inşaatlarla ilgili istatistikî bilgileri tutmak, güncellemek ve raporlarını hazırlamak,
12-Yatırım ödeneklerini takip ederek biten veya devam eden projelerle ilgili istatistiki bilgileri tutmak, güncellemek ve raporlarını yazmak,
13-Dairenin diğer şube müdürlüklerine destek hizmeti vermek,
14-Yapım Şube Müdürlüğü organları ve personeli ile diğer birimler arasında koordinasyonu sağlamak,
15-Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığının istemiş olduğu dönemsel yatırım raporları, Kahramanmaraş Valiliği ve Kaymakamlıkların istemiş olduğu dönemsel raporları ve brifing vb. raporları hazırlayan büro şefliğine yardımcı olmak,
16-Yıllık Yatırım Programını hazırlamak, Kamu İç Kontrol Standartları ile ilgili bilgi ve belgeleri diğer müdürlüklerle birlikte koordineli olarak hazırlamak,
17-Daire başkanlığı proje arşivinin düzenlemesini sağlamak,
18-Kendi branşı ile ilgili verilen diğer işleri yapmak,
19-Elektronik Belge Yönetim Sistemi üzerinden gönderilen evrakların gereğini yapmak,
20-Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Bakım Onarım ve İşletmeler Şube Müdürlüğünün Görev ve Sorumlulukları
1-Yapımı tamamlanarak hizmete açılmış her türlü binanın inşaat, mekanik ve elektrik tesisatın işletilmesi ile ilgili teknik hizmetleri yürütmek, her türlü bakım onarım ile ilgili teknik dokümanları hazırlamak, bakım ve onarım işlerini yapmak/yaptırmak.
2-Mevcut bina ve tesislerin bakım ve onarım ihtiyaçlarını üniversitemiz birimlerinden gelen talepler doğrultusunda tespit etmek,
3-Kampusların içme ve sulama suyu şebekeleri ve kuyularının, su depolarının temizlenmesi, bakımı klorlama sisteminin kurulması ve bakımı, kanalizasyon, orta gerilim, alçak gerilim elektrik şebekelerinin, trafo merkezlerinin, jeneratörlerin, asansörlerin, klima havalandırma santrallerinin ve kesintisiz işletilmesini sağlamak, bakım ve onarımları ile ilgili teknik dokümanları ve belgeleri hazırlamak,
4-Hizmet faaliyetlerinin ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için insan ve malzeme gibi mevcut kaynakların en uygun, en verimli şekilde kullanılmasını sağlamak,
5-Birimin temel fonksiyonu olarak belirtilen ve doğrudan yönetilen faaliyetlere ilişkin olarak yönetim düzeyinde genel politikalar belirlemek, bu hususta daire başkanına önerilerde bulunmak,
6-Personelin eğitim ihtiyacını tespit etmek, sorumluluklarını yerine getirebilmeleri için gerekli bilgi ve donanım ile donatılmalarını sağlamak, iş yaparken 6331 sayılı “İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu” ile ilgili hükümleri uygulamak/ uygulatmak,
7-Bakım Onarım ve İşletme Şube Müdürlüğüne havale edilen iş ve evrakların ilgili personele havalesini yapmak, cevap yazılarının hazırlanmasını, günlük işlerin imza takibinin yapılmasını ve sonuçlandırılmasını sağlamak,
8-Yapımı tamamlanan onarım işleri ile ilgili istatistikî bilgileri tutmak, güncellemek ve raporlarını hazırlamak/hazırlatmak,
9-Kampüslerde dışardan ara sayaçla kullanılan elektrik ve su bedellerini tespit ederek tutanakla ilgili birimlere tahsil edilmesi için bildirmek,
10-Bakım Onarım ve İşletmeler Şube Müdürlüğü organları ve personeli ile diğer birimler arasında koordinasyonu sağlamak,
11-Kontrollük görevi verildiği takdirde; ihalesi yapılmış yapım işlerinin yönetim ve denetimini Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Kamu Yapıları Denetim Hizmetleri Yönetmeliği hükümlerine göre, sözleşme ve eklerine, şartnamelere, fen ve sanat kurallarına ve iş programına uygun olarak yapılmasını sağlamak, süresinde bitirilmesini takip etmek,
12-Branşları ile ilgili verilen diğer işleri yapmak,
13-Elektronik Belge Yönetim Sistemi üzerinden gönderilen evrakların gereğini yapmak,
14-Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Kampüs Düzenleme ve Park Bahçeler Şube Müdürlüğünün Görev ve Sorumlulukları
1-Merkez kampüste yerleşim planlarına göre yeşil alanları planlamak (Çevre düzenleme, sulama sistemleri, bitkilendirme) projelendirmek, uygulamalarını yapmak, bakım çalışmalarını yürütmek,
2-İmkânlar ölçüsünde bağlı diğer birimlerin de yeşil alan çalışmalarına katkıda bulunmak,
3-Peyzaj düzenleme, ağaçlandırma, çim ve mevsimlik çiçek dikim çalışmaları, yeni sulama sistemlerinin kurulması, yeni yeşil alan ve rekreasyon alanlarının tespiti, plan ve projelerinin yapılması,
4-Sulama işleri, sulama sistemlerinin rehabilitasyonu, çim biçme, yabani ot temizliği, ağaç, çalı budama ve bakım, organik ve kimyasal gübreleme, hastalık ve zararlılara karşı ilaçlama, tamamlama dikimleri, mevsimlik çiçek dikimleri, yeşil alanların temizliği (Kuru ot, yaprak, dal vb. temizliği), Üniversitemizin bağlı birimlerinden gelen taleplerin imkânlar dâhilinde karşılanmasıyla ilgili işler yapılması,
5-İşyerlerinde 6331 sayılı “İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu” ile ilgili hükümleri uygulamak/ uygulatmak,
6-Kampüs Düzenleme ve Park Bahçeler Şube Müdürü emrinde görevli olan personelin yapmakla yükümlü olduğu işlerin yapılmasını sağlamak,
7-Kampüs Düzenleme ve Park Bahçeler Şube Müdürlüğü organları ve personeli ile diğer birimler arasında koordinasyonu sağlamak,
8-Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığının istemiş olduğu dönemsel yatırım raporları, Kahramanmaraş Valiliği ve Kaymakamlıkların istemiş olduğu dönemsel raporları ve brifing vb. raporları hazırlayan büro şefliğine yardımcı olmak,
9-Kontrollük görevi verildiği takdirde; ihalesi yapılmış yapım işlerinin yönetim ve denetimini Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Kamu Yapıları Denetim Hizmetleri Yönetmeliği hükümlerine göre, sözleşme ve eklerine, şartnamelere, fen ve sanat kurallarına ve iş programına uygun olarak yapılmasını sağlamak, süresinde bitirilmesini takip etmek,
10-Branşları ile ilgili verilen diğer işleri yapmak,
11-Elektronik Belge Yönetim Sistemi üzerinden gönderilen evrakların gereğini yapmak,
12- Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Kamulaştırma ve Emlak Şube Müdürlüğünün Görev ve Sorumlulukları
1-Üniversitenin yetki ve sorumluluk kapsamında yürüteceği kamu hizmetleri için gerekli olan kamu kurum ve kuruluşlarına ait taşınmazları ilgili yasal mevzuat çerçevesinde satın almak.
2-Üniversitenin ihtiyacı olan ve kamulaştırılması uygun görülen taşınmazlar ile ilgili kamulaştırma işlemlerini yürütmek. Kamulaştırma yoluyla pazarlık usulü satın alınmasına yönelik idari işlemleri yapmak.
3-Kamulaştırılması uygun görülen imar planı bulunmayan alanlarda olan taşınmazların, kamulaştırma kararı alınmasına yönelik işlemlerin ve imar planı bulunan alanlarda kamulaştırmaya başlama kararı alınmasına yönelik işlemlerin yapılmasını sağlamak.
4-Tapuda Üniversite adına tescil işlemi tamamlanan taşınmaz maliklerine kamulaştırma bedelinin ödenmesine ilişkin işlemleri yapmak.
5-Kıymet takdir komisyonu ve uzlaşma komisyonları kurulması çalışmalarını, rapor yazımı ve parsel sahiplerinin pazarlığa çağırılması (tebligat) gibi konularında gereken sekretarya görevini yürütmek.
7- Üniversitenin satın alacağı, kamulaştıracağı ve irtifak hakkı kuracağı taşınmazların tapu sicil kayıt araştırmalarını yapmak.
8-Taşınmazlar üzerindeki şerh, rehin, ipotek, irtifak ve intifa hakları ile beyanlar hanesinde kayıtlı bilgileri edinmek.
9- Üniversiteye ait taşınmazların tapu sicillerinde değişiklik işlemlerini yapmak ve Üniversitenin kamulaştıracağı veya irtifak hakkı tesis edeceği taşınmazlar üzerine kamulaştırma şerhi koymak.
10-İlgili mevzuat doğrultusunda kamulaştırma sonucu Üniversite adına tapuda tescili gereken taşınmazların teslim alınmasına yönelik işlemleri yapmak, tapuda devir işlemlerinin tamamlayarak, tapu belgelerini almak.
11-Kamulaştırma, takas, devir, irtifak hakkı, üst hakkı, intifa hakkı kurulması konularında, gerektiğinde ilgili mevzuat doğrultusunda, özel ve tüzel kişiler veya kamu kurum ve kuruluşları ile yapılacak protokol ve/veya idari sözleşmelerin hazırlanmasını sağlamak.
12-İlgili mevzuata göre tasarruf hakları Üniversiteye geçen taşınmazların devir teslim işlemlerini yapmak.
13-Üniversite Yönetim Kuruluna sunulacak evrakın süresi içerisinde ilgili birime havalesini yapmak.
14- Üniversitenin imzalanan Protokol veya İdari Sözleşmelerde yer alan koşulların yerine getirilmesi konusunda ilgili birimleri ile koordinasyonu ve iş takibini sağlamak.
15-Müdürlüğü ilgilendiren ve yargıya intikal edilen konular hakkında Mahkeme veya hukuk müşavirliğince istenen bilgi ve belgeleri zamanında ve tam olarak hazırlayarak, iletmek.
16-Kamu İdarelerine ait Taşınmazların Kaydına İlişkin Yönetmelik gereği işlemleri yürütmek.
17-Kampüslerde bulunan ve yapımı devam eden tüm inşaatların ülke koordinatlarına uygun olarak hali hazır haritalarının elde edilmesi
18-Kampüslerimizde yapımına başlanılacak olan tüm inşaatların inşaat ruhsatlarının çıkarılması ve inşaat izinlerinin alınması, takibi ve sonuçlandırılması.
19- Kamu İdarelerine ait Taşınmazların Kaydına İlişkin Yönetmelik ve ilgili mevzuatı gereğince harcama yetkilisi adına hazırlayacakları ilgili kayıt planına göre oluşturulan formları, mali yılı takip eden ay sonuna kadar mali hizmetler birimine göndermek.
Enerji Yönetim Biriminin görevleri;
1- Üniversite Kampüsü bünyesinde enerji verimliliği çalışmalarının planlanması, denetlenmesi, raporların hazırlanması, enerji verimliliği yazılımına verilerin girilmesi iş ve işlemlerini Kahramanmaraş Valiliği İl Enerji Yönetim Birimi ile koordineli olarak yapılması,
2- Enerji Kaynaklarının ve Enerjinin Kullanımında Verimliliğin Artırılmasına Dair Yönetmeliğin 30’uncu maddesi gereği; Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı tarafından kamu kesimine ait Enerji Yöneticisi görevlendirmekle yükümlü binalarda, enerji verimliliğinin artırılmasına yönelik tedbirlerin ve bunların fayda ve maliyetlerini belirlemek üzere etüt yapılacak kurumların belirlenmesi, sürecin takip edilerek Bakanlık ile iş birliği yapılması,
3- 12. 2008 tarih ve 27075 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Binalarda Enerji Performansı Yönetmeliği gereği; kamu kurumlarına ait binalarda Enerji Kimlik Belgesinin alınmasının sağlanması,
4- Enerji yönetimi konusunda hedef ve öncelikleri tanımlayan bir enerji politikasının oluşturulması, Enerji Yöneticisinin veya Enerji Yönetim Biriminin hiyerarşik yapı içindeki yerinin görev, yetki ve sorumluluklarının tanımlanması, bunları yazılı kurallar halinde yayımlamak suretiyle tüm çalışanların ve enerji yönetimi faaliyetleri ile ilgili kişilerin bunlardan haberdar edilmesi,
5- Kurum Enerji Yöneticisi, bina enerji verimliliği sorumluları ile enerji politikalarının oluşturulması ve süreç yönetimi amacıyla 3(üç) ayda bir toplantı yapılması,
6- Kahramanmaraş Valiliği Enerji Yönetim Birimi ve kurum enerji yöneticileri ile enerji politikalarının oluşturulması ve süreç yönetimi amacıyla 6 (altı) ayda bir yapılan “Enerji Verimliliği Uygulama Planı” çalışmaları kapsamındaki toplantıya katılım sağlanması,
7- Enerji kullanımına ve enerji yönetimi konusunda yapılan çalışmalara ilişkin yıllık bilgilerin her yıl Mart ayı sonuna kadar Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığına gönderilmesi, Bakanlık bünyesinde bulunan enerji verimliliği portalına veri girişlerinin yapılması veya yapılmasının sağlanması,
8- Kurum bünyesindeki binalarda enerji yönetim faaliyetlerinin belgelendirmeye esas olan yürürlükteki ulusal veya uluslararası TSEN ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi Kullanım Kılavuzu ve Şartlar Standardına uygun şekilde yürütülmesi veya yürütülmesinin sağlanması.
9- Elektrik ve/veya doğalgaz satışı yapan tüzel kişilerden, kamu kurum ve kuruluşlarına ait aboneliklerin, bir önceki mali yılın tüketim miktarı ve bu miktara karşılık gelen tüketim bedelini içeren bilgilerin Enerji Verimliliği Yazılımı ortamında erişilmesinin sağlanması,
10- Kuruma ait binaların abone bilgileri (elektrik, su, doğalgaz), fatura bilgileri ve ödeme işlemlerinin Enerji Verimliliği Yazılımı ile takip edilmesi,
11- Kamuda enerji tüketiminin azaltılması için kamu çalışanlarını bilinçlendirmek amacıyla hizmet içi eğitim seminerleri düzenlenmesi,
12- Kamu kurumlarında yapılan veya yaptırılan etütlere ilişkin raporlar ve etütler ile belirlenen önlemlerin uygulanmasına ilişkin projelerin birer suretinin Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığına gönderilmesi,
13- Kamu Binalarında Tasarruf Hedefi ve Uygulama Rehberine göre asgari enerji tasarrufu sağlanabilmesi amacıyla kurum faaliyetlerine uygun şekilde birim-alan, kişi-birim, mal-birim, hizmet-birim gibi kriter başına tükettikleri birim enerjilerin belirlenmesi ve Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığına bildirilmesi,
14- Enerji Verimliliği Denetim Yönetmeliği gereği Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı denetçilerinin, Kahramanmaraş Valiliği Enerji Yönetim Birimi Yönergesi gereği; Enerji Yöneticisi, çalışanları ve proje uzmanlarının yerinde yapacağı denetleme ve incelemeler için talep edilen her türlü bilgi ve belgenin verilmesi ve gereken şartların sağlanması,
15- Kamu kurumlarına ait bina ve eklentilerde enerji verimliliğinin artırılmasına yönelik etütlerde belirlenen önlemlerin uygulanmasına ilişkin olarak, tasarruf veya performans garantili proje uygulamaları, periyodik bakım, onarım ve kurulumda hizmet alınacak veya sözleşme yapılacak gerçek ya da tüzel kişilerin yetkilendirilmiş olması şartına uyulması,
16- Serbest tüketici kapsamında olan kamu kurumlarınca indirimli elektrik, doğalgaz ve su anlaşmaları için altyapı oluşturulması ve sözleşme hazırlanması.
Büro Şefliğinin Görev ve Sorumlulukları
1-Daire başkanlığına gelen evrakların Elektronik Belge Yönetim Sisteminde işlemleri tamamlandıktan sonra ilgili dosyada korunmak üzere kaldırılması,
2-Resmi evrak ve diğer dokümanların gizlilik ve emniyetini sağlamak, gerekli yerlere götürülmesini ve getirilmesini sağlamak,
3-Personele duyuru niteliğindeki evrakı EBYS üzerinden ilgililerine duyuru yapmak,
4-Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığında görevli personelin izin işlerini takip etmek,
5-İhale evraklarının, Kamu İhale Kurumu üzerinden indirilerek gerekli çoğaltımların yapılarak, ilgili yerlere verilmesini sağlamak,
6-Kamu İhale Bülteninde ve yerel gazetede ilanı yayınlanan ihale işlem dosyalarının doküman satış bedeli ve geçici teminatın alınabilmesi için Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına yazılı bilgi vermek,
7-İhale komisyon üyelerine ihale tarihinden 3 gün önce tebliğ etmek,
8-İhale tarihine kadar ihaleye katılmak isteyen isteklilere ücreti ödendi makbuzu karşılığında ihale işlem dosyalarını eksiksiz ve tam olarak teslim etmek,
9-İhale saatine kadar verilen ihale teklif zarflarını alındı makbuzu karşılığında ihale saatine kadar muhafaza etmek ve ihale komisyonuna tutanakla teslim etmek,
10-Kararı onaylanan ihale kararını kanuni süreci içerisinde isteklilere EKAP üzerinden kesinleşen ihale kararını tebliğ etmek, süre sonunda itiraz olup olmadığına bakılarak itiraz var ise yasal süreci içerisinde ihale komisyonunun vereceği cevabı isteklilere tebliğ etmek. İtiraz yok ise ihale üzerinde kalan firmayı sözleşme yapmaya davet etmek,
11-Sözleşme yapmak için gelen yüklenicinin 4734 sayılı kanunun 10. maddesinde istenilen belgeleri tam olarak getirip getirmediğini kontrol etmek, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına kesin teminat ve sözleşme pulu harçlarının alınmadığı ile ilgili yazı yazmak, KİK katılım payının yatırılmasını sağlamak,
12-İhalesi yapılmış işlerin hakedişlerinin tahakkuk işlemlerini yapmak,
13-Doğrudan temin işlemlerinin tahakkuk işlemlerini yapmak,
14-Hazırlanan yıllık Yatırım Programını kitapçık haline getirmek,
15-Daire başkanlığına ait arşivlerin düzenlemesini sağlamak,
16-Yatırım programı ödeneklerini takip etmek,
17-Kahramanmaraş Valiliği ve Kaymakamlıkların istemiş olduğu dönemsel raporları Yapım Şube Müdürlüğü ile birlikte hazırlamak,
18-Elektronik Belge Yönetim Sistemi üzerinden gönderilen evrakların gereğini yapmak,
19- Başkan tarafından verilen diğer görevleri yapmak,